Wahlstrøms Pokal

På søndag arrangerte vi nok en gang "Wahlstrøms Pokal". Over 270 var påmeldt og tross høstmørket fikk alle gjennomført.

Med ny deltagerrekord og mørket som gjør golfdagen mye kortere på denne tiden av året, var vi veldig usikre på om vi ville klare å gi alle en plass. Vi tok sjansen fordi vi ikke liker å si nei til noen på denne dagen som mange har gledet seg til. Vi satset på litt raskere spill enn vanlig og at siste flight kunne komme inn på greenen på hull 18 ved åtte-tiden på kvelden.

Kort oppsummert så fikk alle gjennomført og det ble en fantastisk dag på Bogstad. Været var strålende hele dagen og når solen begynte å takke for seg var det ingen skyer. Så vi fikk maks ut av det lyset som fantes. Vi lå 30 minutter etter planen ved 6-tiden og tenkte på det tidspunktet at det ikke ville gå. Men med fantastisk innstilling blant de siste flightene og andre som hjalp til med å få til så raskt spill som mulig, kom siste flight til tee-boksen på hull 18 ved 20.20 tiden. På det tidspunkt slo, det som var nå blitt en fivesome, ut fem driver i mørket og alle fem ballen ble funnet! Innspill var mildt sagt tricky siden man kunne verken se flagg eller green. Men det stoppet ikke en av spillerne fra å senke innspillet fra ca. 100 meter! Alle fikk gjennomført. Alle virket veldig fornøyd med dagen.

Litt mer om årets Wahlstrøms Pokal:

Turneringen hadde klasser helt ned til Mixed 6-8 år og helt opp til gutter og jenter 16 - 19 år. De fleste klassene hadde også brutto og netto konkurranser. De yngste spilte 4 spesialtilpassede hull, og de virket alle veldig fornøy med isen, premiene, og golfbanen. Igjen var den strålende golf-oppførselen til de yngste veldig imponerende.

Flere i Norges-eliten var også på plass på søndag. Laveste brutto-scorer på 70 slag ble registrert i gutter 16-19 og jenter 13-15 av hjemmspiller Leon Sebastian Hauger og Martine Sveum fra Haga. Nicolai Barthel Rosli fra "klubben" tok hjem en spennende seier i gutter 13-15 klassen etter playoff med Markus Brandsæter fra Bærum GK. Markus senket en chip for par på første playoff hull men Nicolai svarte med en 5-meter for birdie! Gratulerer også til Christine Wei Huse som vant jenter 16-19 klassen med en flott 73 runde.

I netto klassene var det spesielt gøy å se mange spille turnering for første gang. Mange senket handicapene sine samtidig som de etablerte nye vennskap på banen. Alle som spilte banen for første gang var kjempe imponert over standarden.

Walhstrøms Pokal var som vanlig del av Narvesen Tour turneringsserien.

Til slutt ønsker vi å takke banemannskapet som nok en gang presenterte en bane av fantastisk kvalitet. Og igjen takk til medlemmene som gir fra seg banen nok en gang slik at vi kan gjennomføre slike turneringer.