Uttakskriterier for Hovedstadsmatchen

Hovedstadsmatchen ble startet i 1938 og spilles mellom de fire nordiske hovedsteder; Stockholm, København, Helsingfors og Oslo.

Klubbene rullerer på å arrangere matchen. I år spilles den her på Oslo Golfklubb fra fredag 13. til søndag 15. juli.

Lagene består av tre menn og én kvinne. Deltagelse krever aktivt medlemskap i klubben og at spiller har fylt 22 år på spilledagen. Det spilles brutto slag innenfor hver av de nevnte klassene nedenfor.

Klassene som det konkurreres i er:

• Klasse Damer: hcp +2,4-10,4
  • Klasse 1 herrer: hcp +2,4-3,4
  • Klasse 2 herrer: hcp 3,5-7,4
  • Klasse 3 herrer: hcp 7,5-11,4

Vi har i år satt følgende uttakskriterier for deltagelse i Hovedstadsmatchen;

De to beste brutto-resultatene i hver klasse av følgende tre Torsdagsturneringer: 6. juni, 13. juni og 20. juni.

Mange av våre tidligere deltagere har satt stor pris på å være med på Hovedstadsmatchen. Vi håper det er mange som kan tenke seg å konkurrere om plassene i vårt jubileumsår.

Bildet er fra Hovedstadsmatchen i 2019.