Stor bredde i toppen

Det er gledelig å se startfeltet i Norgesmesterskapet. Med 12 damer og 17 herrer er ca. 20 prosent av alle deltagerne fra Oslo GK.

Dette er et tegn på at idrettssatsingen i klubben bærer frukter. Trening over tid med dyktige proer hjelper de unge å nå sitt potensiale.
- Vi har fått med mange fra den øverste satsingsgruppen «Team Bogstad junior» hvor spillerne er i aldersgruppen 15-19 år, forteller Jørgen Sevilhaug som er leder for Idrettssatsingen i klubben.

Nær sagt alle våre voksne deltagere var elitespillere i sine tidligere konkurranseår og er fortsatt meget dyktige golfere.
- Medlemmene i klubben har et lavt gjennomsnittshandicap så det er ingen tvil om at vi har mange gode golfere blant klubbens øvrige medlemmer, sier Sevilhaug.

Det skal bli spennende å følge våre spillere disse dagene og se nivået sammenlignet med resten av startfeltet.
- Uten å nevne navn har jeg stor tro på at flere av klubbens spillere skal være med å kjempe i toppen både på dame- og herresiden, sier Sevilhaug.

Bildet: Fridtjof Farhang, Jørgen Sevilhaug, Cornelius Farhang, Nora Sophie Johnsen og Oscar Bach.

Informasjon, startlister og leaderboard:

NM Damer
NM Herrer
‍NM for funksjonshemmede og døve