Status erosjonsskader, bilbruk og oppvarmingsgreener

Nedbøren fortsetter å gi utfordringer på banen og treningsområder. Årsaken til erosjonsskadene på hull 17 er fikset.

Etter gjentatte erosjonsskader på veien som går fra Sørkedalsveien og ned til green 17 (bildet), hvor store mengder med grus og pukk har havnet ut på gresset, har Oslo kommune nå tatt ansvar. De har utbedret og flyttet dreneringssystemene bort fra vår side av Sørkedalsveien. Klubben håper at tiltaket som er gjort blir vellykket og at vi fremover slipper å bruke mye tid og ressurser på gjentatte opprydningsarbeider.

I tiden fremover må vi belage oss på at det på kort varsel blir innført forbud mot bruk av golfbil på banen.

Slitasjeskadene på oppvarmingsgreenene ved klubbhuset har dessverre meldt seg igjen på grunn av nedbørsmengdene. Klubben velger derfor å stenge greenene i perioder for å unngå å måtte bytte gresset allerede neste år. Når begge oppvarmingsgreenene er stengt, og det heller ikke er mulig å kjøre golfbil på banen, kan golfere med starttid låne golfbil for transport til Stephens Corner for oppvarming. Aldersgrense er 18 år.

Publisert 26. august
Oppdatert: 27. august