Alt klart for NM i golf

Vi gleder oss til fire spennende dager her på Bogstad når 48 damer, 108 herrer og ni parautøvere skal kjempe om Norgesmestertittel i golf.

På kvinnesiden er Renate Hjelle Grimstad Stavanger Golfklubb, tidligere Norgesmester Julie Boysen Hillestad, Atlungstad GK og vår egen Sofie Bindner Engesæth blant de største favorittene.

Blant herrene forventes Jarle Volden fra Oslo GK, Jarand Ekeland Arnøy fra Fana GK og to ganger Norgesmester Elias Bertheussen fra Miklagard Golfklubb å være i toppen.

Publikum ønskes hjertelig velkommen!

Kom å se flere av de beste spillerne i landet kjempe om kongepokalen. Det er gratis inngang for alle og Spiseriet er åpent for de som ønsker en matbit eller noe godt å drikke.

Parkeringsplassen foran klubbhuset er forbeholdt spillerne. Gjester og publikum bes parkere på plassen klubben disponerer på Bostad Camping. Klikk for kjøreanvisning.

Buss 42 går fra Tjuvholmen via Røa og Lysaker Stasjon. Eventuelt T-bane til Røa, og buss 41 til Peder Ankers Plass

Oversikt over spillerunder:

Torsdag 27. juni:
NM damer og herrer, runde 1 start fra kl. 08.00

Fredag 28. juni:
- NM damer og herrer, runde 2 start fra kl. 08.00, cut etter runden

Lørdag 29. juni:
- NM damer og herrer, runde 3 start fra kl. 08.00
- NM funksjonshemmede og døve, runde 1, starter etter hovedfeltet

Søndag 30. juni:
- NM damer og herrer, finalerunde (runde 4) fra kl. 08.00
- NM funksjonshemmede og døve, finalerunde starter etter hovedfeltet

Det startes fra hull 1 og hull 10 runde 1 og 2, fra hull 1 runde 3 og 4.

Informasjon, startlister og leaderboard:

NM Damer
NM Herrer
‍NM for funksjonshemmede og døve

Banen er topp stand

Finishen er på et høyt nivå og banen vil nå sitt fulle potensiale under NM-dagene. Det er lagt opp til at den skal være litt vanskeligere å spille det som er vanlig. Det innebærer blant annet at roughen er «sluppet opp» og en greenhastigheten (stimpen) ligger rundt 10.

Klubben benytter anledningen til å be alle om hjelp til å ta vare på banen. Det gjøres ved å legge oppslått torv tilbake på plass og å reparere nedslagsmerker.