Max to bookinger gjeninnføres

Fra og med mandag 14. august gjeninnføres bookingregelen om max to bookinger liggende samtidig i GolfBox. Fredagsspill på 9-hulls banene er blant anne

Denne bookingregelen betyr at et medlem bare kan ha to reserverte starttider på 18. hulls banen samtidig i GolfBox. Fredagsspill på 9-hulls banene er ikke inkludert i dette. Deltagelse i klubbturneringer og det ukentlige spillet i regi av dame-, herre- og senior herre teller heller ikke med i dette.

Enkelt forklart betyr det at du kun kan ha to starttider i GolfBox samtidig på 18-hulls banen.

Et eksempel:

Dersom du en uke skal spille en runde på en onsdag og en runde på torsdag så vil regelen om maks to bookinger reservert av gangen bety at du, når onsdagsrunden er ferdigspilt, kun vil ha én booking liggende. Det betyr i praksis at du når onsdagsrunden har startet, kan bestille en starttid i helgen.

Fortsatt mulig å slenge seg med (walk-on’s eller drop-in)

Til tross for begrensningen på maks to gjeldende bookinger samtidig (som beskrevet ovenfor) skal medlemmer som er på klubben kunne «slenge seg med» på en ledig plass uten at det teller som én av to gjeldende starttider. I dette tilfellet gjelder følgende forutsetninger;

• man kan tidligst reservere slikt spill maks to timer før tee-off
  • reservasjon gjøres ved personlig oppmøte hos starteren (ikke via telefon eller nettet)
  • man må være på klubben i tiden mellom reservasjon og spill
  • det er kun starteren som kan legge inn denne tredje reservasjonstiden