Lettelser i bookingrestriksjon

Regelen om maks to (2) bookinger liggende samtidig i GolfBox oppheves fra og med i dag. I første omgang gjelder dette til og med søndag 4. august.

Restriksjonen med maks to bookinger liggende i GolfBox samtidig fungerer etter hensikten som er å gi medlemmene en mer rettferdig fordeling av tilgjengelige starttider. I praksis har det betydd at medlemmer til nå har kunne ha to starttider per fasilitet/bane liggende i GolfBox samtidig:

- to starttider samtidig i GolfBox på 18-hulls banen (fasilitet "Oslo GK - Bogstad, Oslo GK")
- to starttider samtidig i GolfBox på front-nine (fasilitet "Oslo GK - Oslo GK 1-9")
- to starttider samtidig i GolfBox på back-nine (fasilitet "Oslo GK - Oslo GK 10-18")

Deltagelse i gruppespillet på medlemsdagen eller i klubbturneringer teller ikke som del av maks to starttider liggende samtidig.

Bookingbegrensningen oppheves

Nå er skoleferien i gang og mange reiser bort. Fra og med i dag, onsdag 3. juli, til og med søndag 4. august fjerner klubben bookingregelen i sin helhet. Klubben vil fortløpende vurdere behovet for å gjeninnføre en begrensning.

NB! Når restriksjonen fjernes er det ekstra viktig at bestilte starttider, som av ulike grunner ikke kan benyttes likevel, blir avbestilt så tidlig som mulig. Siste frist for avbestilling av starttid er kl. 20.00 dagen før spill, i GolfBox eller til Starter. Dette gjelder uansett hvilket klokkeslett som er booket påfølgende dag. Starter nås på tlf. 22510565 alle dager kl. 07.30-21.00.

No-show defineres som en ikke bekreftet starttid, og det er derfor viktig at man registrer seg hos Starter senest ti (10) minutter før start. Ved første gangs no-show vil spiller få en advarsel per e-post hvor det fremkommer hva som vil skje dersom en ny no-show finner sted. Ved andre gangs no-show vil spiller få varsel per e-post om at spiller mister den lokale spilleretten i tre (3) uker.