Kvalifiser deg til NM for damer og herrer

Klubben har totalt 5 wild cards til herrer og 2 til damer. Av disse har Idrettsavd. 3 kort til herrene og 1 til damene. NM Kval er 19. juni.

Det spilles kval «amerikansk uttak» om de resterende kortene (wild cards) onsdag 19. juni kun for Oslo Golfklubbs medlemmer.

Klubben har totalt syv kort å fordele; fem til herrer og to til damer. Kortene fordeles etter "Medlemmers wild card kriterier" og "Idrettsavdelingens wild card kriterier".

Spillere som vil kvalifisere seg i «klubbens» kvote (ikke gjennom idrettsavdelingen)  for damer og herrer MÅ kvalifisere seg ved deltagelse i kval "amerikansk uttak" som finner sted onsdag 19. juni her på Oslo Golfklubb.

Spillere som ønsker å kvalifiseres seg via "Idrettsavdelingens wild card kriterier må søke om dette ved å sende en e-post til jorgen@oslogk.no innen 16. juni.

Medlemmers Wild Card kriterier

Damer spiller om 1 kort, mens herrene spiller om 2 kort.

Dette gjelder for:

• Herrer under hcp - 4,4
  • Damer under hcp - 6,0
  • Tee 63 for herrer
  • Tee 54 for damer

Aldersgrense er 13 år.

Klikk for påmelding i GolfBox

Idrettsavdelingens Wild Card kriterier

Spiller må ha Oslo Golfklubb som hjemmeklubb.

Herrer, totalt 3 spillere:

Plassene tas ut etter en vurdering fra resultatene i følgende turneringer, samt en trenervurdering av spillerens alder, nivå, situasjon og potensial:

• Internasjonale turneringer, amatør eller proffturneringer
  • Norgescup/Srixon Tour

Damer, totalt 1 spiller:

• Internasjonale turneringer, amatør eller proffturneringer
  • Norgescup/Srixon Tour

Resultater fra tellende turneringer må sendes til jorgen@oslogk.no. Frist søndag 16. juni.