Klubbmesterskapet 2023

Til helgen ønsker vi velkommen til Klubbmesterskapet 2023! Klubben gleder seg til å ta imot alle spillerne når klubbens beste spillere skal kåres.

Her følger viktig informasjon til alle deltagerne:

Spilleoppsett:

Lørdag:

Løpende start fra kl. 07:20. Startlisten løper helt frem til kl. 15:53. Spillehastighet er viktig – se eget punkt. Det spilles i 3er baller, og noen få 4er baller. Klasse rekkefølgen fra ca kl. 07:20 på lørdagen blir som følger: Først - Senior herrer, senior damer, eldre senior herrer, eldre senior damer, 75+ herrer, damer og herrer.

Søndag:

Shotgun kl. 10:00 for de som klarer cuten. Se eget punkt vedr. cut. Spilles i 4er baller. Felles premieutdeling og bespisning etter spill. Startlister: kommer torsdag ettermiddag

Spillehastighet

Vi oppfordrer alle deltakere til å være bevisst på spillehastigheten lørdag. Det er slagkonkurranse og Klubbmesterskap, men det betyr ikke at det er nødvendig å bruke lang tid. Vi ber om at alle gjør sitt ytterste for å etterleve fire timers runder, slik at vi sikrer en god flyt på banen gjennom hele dagen.

Cut

Klubben ønsker en felles samling og premieutdeling etter søndagens runde og vil derfor sende ut spillerne i en shotgunstart søndag morgen. 100 spillere kan spille søndag og det betyr at det er cut i alle klasser. Cutgrensene er besluttet etter størrelse på klassen og av hensyn til at antallet skal gå opp i 4er baller.

Merk: Ved lik score avgjøres det etter banens beste siste 9, 6, 3, 1, og deretter loddtrekning. Merk at Junior Jenter og Junior Gutter deltar også i hhv. dame- og herreklassen, hvor cuten avgjøres.

Antall som klarer cut:

• Klasse A: Herrer - 32
  • Klasse B: Damer - 6
  • Klasse C: Senior Herrer - 34
  • Klasse D Senior Damer - 4
  • Klasse E: Eldre Senior Herrer - 12
  • Klasse F: 75+ Senior Herrer - 8
  • Klasse I: Eldre Senior Damer - 4

Format og utslagssteder (tee)

I alle klasser spilles det slagkonkurranse uten HCP over 36 hull – alt må hulles ut. Det spilles fra forskjellige utslagssteder avhengig av klasse:

• Klasse A: Herrer * Tee 63
  • Klasse B: Damer * Tee 54
  • Klasse C: Senior Herrer *Tee 58
  • Klasse D Senior Damer *Tee 49
  • Klasse E: Eldre Senior Herrer *Tee 54
  • Klasse F: 75+ Senior Herrer *Tee 54
  • Klasse I: Eldre Senior Damer *Tee 49

* Junior Jenter og Junior Gutter deltar også i hhv. dame- og herreklassen, hvor cuten avgjøres.

Startfee

Kr 300,-. Juniorer 21 år eller yngre betaler 150,-. betales i GolfBox ved påmelding.

Mobil scoreinntasting og scorekortinnlevering: Spillerne mottar scorekort ved start og skriver for hverandre på vanlig måte. Scorekortene leveres i markert scorekortkasse etter spill. Mobil scoreinntasting skal også benyttes. Koder sendes lørdag morgen.

Øvrige opplysninger:

• Det vil ikke være out of bounce på «tuttas corner» under KM, altså til høyre på hull 4 og hull 15.
  • Det er tillatt med caddie.

Bogstad Masters

NB! Dette er en kvalifiseringsturnering til Bogstad Masters i 2024. For enkel oversikt over de forskjellige kvalik.turneirngene se etter pokalikonet i turneringsoversikten.

Klikk her for mer informasjon og påmelding

Kontaktpersoner: Spørsmål kan rettes til følgende:

Vel møtt og lykke til!