Herregruppens program 2024

Velkommen til en ny golfsesong Bogstad! Her finner du informasjon om Herregruppens turneringsprogram og våre planer for i år.

Dette er herregruppens 4. sesong og vi begynner nå å bevege oss fra en «start-up» til en mer etablert gruppe. Fokuset fremover vil være å sikre stabil drift av herredagen og videreutvikling at jobben som er lagt ned i herregruppen. På våre hjemmesider ligger all informasjon om herregruppen. På vårt årsmøte i februar ble komiteén utvidet med 3 varamedlemmer (Christoffer Hansen, Terje Øverland og John Olof Solberg) som forhåpentligvis vil være med føre stafettpinnen videre i årene som kommer.

Tirsdag blir «medlemsdag»

Herredagen på tirsdager er nå blitt et velkjent treffpunkt på Bogstad. Som et tiltak for å frigjøre flere starttider til medlemmer som ikke ønsker å spille turneringer, har klubben bestemt at Senior Herrers onsdagsturnering også flyttes til tirsdager.  Dermed samles damene, herrene og senior herrer til én felles medlemsdag hver tirsdag. Herrekomiteen er positive til tiltaket og sammen med dame- og seniorkomitéen har vi hatt god dialog med klubben om fordeling av starttider.

Justeringer for 2024

Vi gjennomførte en spørreundersøkelse på slutten av fjorårets sesong hvor vi fikk viktig innsikt på hva dere mener om herredagen, Anker cup, turneringsformatet og annen ris og ros. Basert på denne innsikten har vi valgt å gjøre noen mindre justeringer for kommende sesong.

Her kan du lese mer om årets justeringer

Herredagen – hver tirsdag fra kl 14:30

Herredagen er vårt faste samlingspunkt hver uke gjennom golfsesongen. Vi har faste starttider i Golfbox på tirsdager fra kl 14:30. I år har vi også fått innført en «early bird» kl 8:03 som vi håper at flere vil benytte seg av.

Vi fortsetter med 3’er baller for å holde bedre spilleflyt, da innsikten fra undersøkelsen viser at dere setter pris på dette. Vi har 63 plasser fordelt på 21 flighter. Vår ambisjon er å fylle disse starttidene hver tirsdag. Vi har god dialog med administrasjonen, så dersom vi mangler plasser så pleier dette alltid å ordne seg når det er mulig. På grunn av det høye spillertrykket på banen er det viktig at vi alle møter opp til tiden vi har fått tildelt.

Hensikten med Herredagen er å skape en felles møteplass for herrene på Bogstad hvor vi blir kjent og konkurrerer ukentlig. Ettersom startlisten blir trukket vil dine spillerpartnere variere fra uke til uke, noe som vi gjennom 3 sesonger nå har vist at er utelukkende positivt for klubbmiljøet.

På Herredagen konkurrerer vi om følgende:

• Dagens runde
  • Order of Merit – Herrepokalen og nytt av året er «Den grønne Jakken»
  • Plass på Anker Cup laget
  • Sesongens beste bruttosnitt
  • Eclectic Brutto og Netto

Les mer om Herredagen og turneringsformatet her

Påmelding, betaling og starttid

Påmelding til Herredagen åpnes tirsdager kl. 12:00 i Golfbox 14 dager før turneringsdag. Det er første mann til mølla. Siste frist for påmelding er søndag kl. 12:00 for deltagelse påfølgende tirsdag.

Ønske om tidlig eller sen starttid angis ved påmelding. Vi forsøker å etterkomme dette så langt det er mulig. Startlisten trekkes og gjøres tilgjengelig i Golfbox søndag innen kveld.

Deltageravgiften er kr 100,- per runde og betales i Golfbox ved påmelding.

Avgiften går til premiering av de ulike konkurransene og sosiale tiltak i herregruppen

Oslo GK 100 år

Uke 24 er klubbens jubileumsuke med mye fest og moro. Tirsdag 11. juni har herregruppen hele banen for seg selv HELE dagen! Denne dagen blir det både vanlig herredag og andre turneringsformer. Mer informasjon kommer.

Lagkonkurranser

Vi gjentar suksessen fra fjoråret med 2 stk. lagkonkurranser:

Tirsdag 4. juni - Herredag + 3-manns best ball
Tirsdag 10. sep - Herredag + 3-manns Texas Scramble

Manndomsprøven

Medlemsundersøkelsen viser at 78 % av de som spilte Herredag i fjor (180 pers) gjerne vil at vi skal fortsette å arrangere Manndomsprøven. Det gjør vi selvsagt! Hold av tirsdag 18. juni, da braker det løs fra Tee 63! Vi setter en hcp begrensning denne dagen, og oppfordrer i tillegg alle som kvalifiserer på hcp til å gjøre en fornuftig vurdering om de føler at de hører hjemme på backtee denne dagen.

Sesongavslutning

Sesongavslutning arrangeres fredag 22. september etter sluttspillrunden. Det blir shotgun start kl 14 med påfølgende middag og premiering i klubbhuset etter runden.

Herreputten UTE, Longest Drive og Terrassemingling

Fredag 23. august møtes vi på Stephens Corner. Her blir det Herreputten og Longest Drive fra tee 54 på hull 2. Vi runder av kvelden med fingermat og noe godt i glasset på terrassen. Dette kjører vi i fellesskap med damene.

Anker Cup mot Haga 13.-14. september

Knut la hodet på blokken i fjor og lovet seier. Det løftet holdt han. Oslo GK knuste Haga med solide 14-10 i match. Det skal bli deilig å banke bærumsgjengen i år også på deres egen bane. Vi gleder oss stort til å stille med et nytt lag i år også. Herregruppen er stolte av produktet Anker Cup og engasjement som turneringen har skapt på begge sider av kommunegrensen. At laguttaket er 100 % transparent og utelukkende basert resultater fra Herredagen, er noe vi vet er hovedårsaken til at dette engasjerer så mange av klubbens medlemmer.

Vil du delta i årets Anker Cup? Da må du spille herredag og kvalifisere deg inn. Siste tellende kvalikdag er etter herredagen tirsdag 3. sep.

Klikk her for egen Anker Cup presentasjon for å lese mer om kriterier for laguttak.