Golffestival og Mesterskap i hickory golf

Oslo Golfklubb feirer 100-årsjubileum og denne lørdagen skrur vi tiden tilbake til 1924 og feirer golfen i «good old fashion style».

Oslo Golfklubb ønsker store og små, golfere og ikke-golfere, hjertelig velkommen til Golffestival lørdag 31. august fra kl. 13.00. Det blir gratis spill på driving rangen med køller fra 1920-tallet, utstilling av veteranbil fra 1925, hickory puttekonkurranse, vintage hickory butikk «The Old Time tee», golfquiz for barn, minigolf på Bogstad Camping og is til barna. Dersom du har gamle hickory køller kan du få en verdivurdering denne dagen.

Spiseriet er åpent for de som ønsker en matbit eller noe å drikke.

Program for dagen

Kl. 09.00-14.30 Åpent Norsk mesterskap i hickory golf starter. Turneringen spilles i vintage antrekk og med hickorykøller. Klikk for mer informasjon om turneringen

Kl. 13.00-17.00 Golffestival/Åpen dag:

Kl. 13.00 Driving rangen åpner for de som vil prøve hickory eller moderne køller
Kl. 14.00 Velkommen v/styreleder i Oslo GK Christopher Raanaas
Kl. 14.30 «Bogstad Gård og Oslo Golfklubb, noen historiske høydepunkt», kåseri v/Dir. Martin Biehl
Ca. kl. 15.30 Musikk ved Vestre Aker Dusjlag og Bogstad Skolekor
Ca. kl. 16.00 Lederballen i Åpent norsk mesterskap i hickory golf kommer inn på hull 18
Ca. kl. 16.15 «En vandring i golfens historie”, kåseri v/golfhistoriker Lars Otto Bjørnland
Ca. kl. 16.15 Hickory «shootout» rundt greenen på hull 18
Kl. 17.00 Kåring av beste vintage antrekk blant spillere og publikum