Familieventelisten 2023

Aktive medlemmer har hvert år anledning til å søke om å få inn ett nært familiemedlem i klubben. Fristen for oppføring er 1. november.

Aktive medlemmer har hvert år anledning til å søke om å få inn ett nært familiemedlem i klubben. Fristen for oppføring på Familieventelisten 2023 er 1. november.

Et nært familiemedlem defineres i denne sammenheng som forelder, besteforelder, ektefelle, samboer etter lovens forstand (samme adresse i minst 2 år), barn og barnebarn.

Det aktive medlemmets ansiennitet i klubben (antall år man har vært medlem) avgjør hvilken plassering familiemedlemmet får på listen. Det gis tilleggsansiennitet for deltakelse i styreoppnevnt komité.

Styret bestemmer hvert år om det skal tas inn nye medlemmer og eventuelt hvor mange. 30 prosent av det totale opptaket skal komme fra Familieventelisten.

Familieventelisten slettes etter opptak hvert år, og de som ikke fikk sitt ønske oppfylt kan prøve igjen ved å sende inn ønsket på nytt året etter.

Et aktivt medlem som får inn et familiemedlem vil få fem års karantene før han/hun igjen kan få inn et familiemedlem. Skal denne regelen tre i kraft forutsettes det at familiekvoten fylles opp. Uten en slik begrensning vil ett og samme medlem få inn flere familiemedlemmer før andre får inn sitt første familiemedlem.

For oppføring på Familieventelisten send en e-post til siv@oslogk.no med følgende informasjon:

Om aktivt medlem:

• Navn og medlemsnr.
  • Antall år i styreoppnevnt komité
  • Familierelasjon til person som ønskes inn som medlem

Om familiemedlemmet som ønskes inn:

• Navn og adresse
  • Fødselsdato (ikke fødselsnummer)
  • E-postadresse
  • Mobilnummer
  • Info. om vedkommende er oppført på administrativ venteliste
  • Event. medlemskap i annen klubb