Fairwaydressing og 9-hullsspill mandager

Fra og med 2. oktober blir det, i tillegg til fredager, to 9-hulls baner på mandager. Samtidig varsles fairwaydressing kommende uke.

Mandager med 9-hulls booking

Muligheten for 9-hulls booking på fredager utvides til også å gjelde mandager. Bakgrunnen for dette er blant annet at klubben ønsker å legge til rette for at flere skal få spille. For de som ønsker å spille 18 hull må spill bookes på begge 9-hulls baner: «Oslo GK – Oslo GK Hull 1-9» eller «Oslo GK – Oslo GK Hull 10-18».

Fairwaydressing

Hvis været tillater det skal fairwayene sanddresses mandag, tirsdag og onsdag neste uke.

Mandag 2. okt.: Front-nine er stengt hele dagen, mens back-nine er åpen (ref. informasjonen om to 9-hulls baner). Ved booking benytt fasilitet "Oslo GK - Oslo GK 10-18".

Tirsdag 3. okt.: Banen er stengt for spill frem til kl. 10.00.

Onsdag 4. okt.: Banen er åpen, men fairwaydressing pågår på enkelte hull.

Så lenge spillet påvirkes av sanden på banen (gjelder i noen dager) vil det være ballplassering innenfor et scorekort på kortklipte områder for å rengjøre ballen.

Greenfeepriser

Greenfeepriser fra og med mandag 2. oktober til og med fredag 6. oktober:

18 hull: Greenfee, spiller over 19 år: kr 1650,-. Medlems gjest, gjest over 19 år: kr 1000,-

9 hull: Greenfee, spiller over 19 år: kr 800,-. Medlems gjest, gjest over 19 år: kr 500,-

Hvorfor gjennomføres sanddressingen?

Sanddressing av fairwayene gjennomføres for å ivareta banens investering og spillefunksjon med hensyn til drenering, thatchkontroll, jevnhet og ærlighet. Dersom det slurves med dressefrekvensen vil det fort danne seg et sjikt som hindrer normal luftsirkulasjon/fordampning fra jord og gressblad. Dette vil over tid skape anaerobe tilstander som vil føre til generelt svake gressplanter.