Baneoppdatering før NM

Begge oppvarmingsgreenene er nå åpne og selve banen vil nå sitt fulle potensiale til Norgesmesterskapet i neste uke.

Først en liten gladmelding for de som har ventet på bedre oppvarmingsfasiliteter rundt klubbhuset. Begge oppvarmingsgreenene vil være åpne fra og med i dag, fredag 21. juni. Det har vært en krevende tålmodighetsprøve å få de opp på tilnærmet samme nivå som resten av spillegreenene på banen.
Det vil fortsatt være restriksjoner sett i forhold til hvor stor spillebelastning de skal utsettes for. Det er kun den flighten som er den neste til å slå ut (max. 4 spillere av gangen) som har lov til å benytte seg av oppvarmingsputting. Ved å håndheve dette sørger vi for at greenene holder god kvalitet ut sesongen og at klubben slipper å bruke ressurser i størrelsesorden kr 500 000,- på å bytte greengresset før sesongstart i 2025.

Bruk «Stephens Corner»
Trening utover det som er nevnt over skal gjennomføres på treningsfeltet Stephens Corner mellom hull 1 og 3.

Norgesmesterskapet for damer og herrer nærmer seg

Årets største idrettsbegivenhet, NM for damer og herrer, skal avholdes her på Bogstad neste uke. Tirsdag og onsdag er det innspill/kvalik og torsdag 27. juni starter mesterskapet. Finishen er på et høyt nivå og banen vil nå sitt fulle potensiale på alle spilleflater i starten av neste uke.

Greenhastigheten (fagspråk: stimpen) som nå ligger stabilt rundt 9+ vil ved oppholdsvær og daglig rulling (tromling) gi en stabil greenhastighet på +/- 10.
Roughen er «sluppet opp» og banen er vanskeligere å spille.
Greenene er harde og har en ærlig ballrull.

Klippehøyder under NM:

• Green 3,8 mm
  • Foregreen 11 mm
  • Fairway 11 mm
  • Semirough 25 mm
  • Rough rundt greener 64 mm
  • Rough ellers 50 mm

Ta vare på banen!

Klubben er stolt av den jobben som er utført og håper at alle som skal delta i NM får gode opplevelser. Samtidig ber vi om at alle bidrar til å ta vare på banen ved å alltid å reparere nedslagsmerker og legge oppslått torv (divots) tilbake.