Anker Cup-laget er klart

Tolv herrespillere fra Oslo Golfklubb har kvalifisert seg til Anker Cup-laget som skal kjempe mot Haga på Bogstad 15. og 16. september.

«Våre menn» lover å gjøre det som skal til for å sikre Oslo Golfklubbs første seier i naboturneringen, som arrangeres for tredje år på rad.

Oslo GKs lagkaptein, Knut Thjømøe, oppfordrer klubbens medlemmer til å møte opp ved åpningen av Anker Cup, kl. 12 fredag 15. september.

Oslos ordfører Marianne Borgen vil stå for den offisielle åpningen sammen med Egil Hatling, president i Norges Golfforbund.

- Anker Cup er en sosial turnering, men det ligger faktisk litt alvor bak arrangementet. Den gamle Ankerveien binder Haga GK og Oslo GK sammen, og det er noe fint i det å etablere nye tradisjoner og skape nye relasjoner. I motsetning til en del andre sosiale turneringer, har vi også i år lagt vekt på transparent laguttak basert på objektive kriterier, sier Knut.

Alle mannlige medlemmer har hatt mulighet til å kvalifisere seg gjennom spill på «Herredagen». Laget er tatt ut basert på «order of merit» blant 177 spillere.

Her er spillerne som skal forsvare Oslo Golfklubbs ære (rekkefølge i tråd med order of merit):

• Knut Thjømøe
  • Christian Jacobsen