9 hulls hickory turnering

Den 31. aug. 2024 skal det spilles Åpent Norsk Mesterskap i Hickory Golf. Medlemmer inviteres til å "varme opp" i en 9 hulls hickoryturnering.

Åpent Norsk Mesterskap i Hickory Golf arrangeres som del av klubbens 100-års feiring. Klubben ønsker at flest mulig av klubbens medlemmer også deltar i mesterskapet.

Det arrangerer derfor en 9 hulls hickoryturnering for klubbens medlemmer i perioden 15. september til 15. oktober for at flest mulig skal få prøve seg på golf slik det ble spilt for 100 år siden.

Utslagssted, spillehandicap og spilleform

Turneringen spilles over banens første 9 hull. Damene spiller fra tee 41 og herrene spiller fra tee 49. Spillehandicap er ditt desimalhandicap i GolfBox x 1,5. Mottar du 15,6 slag fra utslag 49 får du 15,6 x 1,5= 23 slag i Hickory Golf. Det spilles for enkelthets skyld Stableford med det mottatte hickoryhandicap.

I tillegg til flotte premier vil vinner av herreklasse og dameklasse være direkte kvalifisert til Bogstad Masters Finalen i juni 2024 🏆

Slik deltar du

Book din egen starttid i GolfBox. Samtidig må hickorykøller reserveres ved henvendelse til Pro Shop (tlf. 22505492). Deretter melder du deg på turneringen. Når du henter hickorykøllene i Pro Shop får du samtidig link til mobil scoreinntasting tilsendt.

Lån av køller er gratis. Startavgift i turneringen er kr 100,-.

NB! Det må spilles med super soft baller eller driving range baller. Dette fås i Pro Shop.

Prøve hickorykøller på driving rangen?

Hvis dere ønsker å prøve køller på driving rangen eller i simulatorsenteret Golfland så er dette også mulig ved å henvende seg i Pro Shop.

Vi håper riktig mange forsøker seg på hickory golf i løpet sesongens siste uker og forsøker seg på en 9 hulls runde.