Skrur tiden 100 år tilbake

Åpent norsk mesterskap i hickory golf 2024 og Oslo Golfklubb åpent hickorymesterskap

Hvordan artet golfen seg på Bjerkodden i 1924? Er du nysgjerrig på hvordan våre gamle legender som Old Tom Harris og Bogstads Ragnar Halle spilte golf? Børst støv av gamle køller i kjeller og på loft, kle deg i vintage antrekk og bli med på en festdag du ikke vil glemme! Det blir golfturnering med utstyr og bekledning fra det glade 20-tallet.

Du er herved invitert til å skape norsk golfhistorie lørdag 31. august 2024. Vi skrur klokken 100 år tilbake og feirer vårt jubileum med stil. Delta i den første hickory-turneringen for damer og herrer! Vi ønsker de beste norske og internasjonale hickoryspillerne velkommen, og oppfordrer nykommer til å bli med på moroa. Dagen vil inneholde underholdning og opplevelser fra det glade 1920-tallet.

Mesterskapet skal spilles i fire klasser

Åpent norsk mesterskap i hickory golf 2024

• Damer – 18 hull slagspill, Maksimum Score, par +5, brutto
  • Herrer – 18 hull slagspill, Maksimum Score, par +5, brutto

Oslo Golfklubb åpent hickorymesterskap 2024

• Damer – 18 hull slagspill, Maksimum Score, par +5, netto
  • Herrer – 18 hull slagspill, Maksimum Score, par +5, netto

Alle spillerne konkurrerer om Åpent norsk i mesterskap i hickory golf 2024.

Alle spillere, unntatt topp 3 (både damer og og herrer) om Åpent norsk mesterskap i hickory golf 2024, vil også konkurrere i Oslo Golfklubb åpent hickorymesterskap 2024.

Program

Åpent norsk mesterskap i hickory golf (brutto) & Oslo Golfklubb åpent hickorymesterskap (netto)

Fredag 30. august
14.00 - 20.00 Innspillsrunde begge konkurranser

Lørdag 31. august
09.00 – Start begge konkurranser – dresskode anno 1924
15.00 – 18.00 Hickory festival for alle i og rundt klubbhuset
19.00 – 24.00 Festmiddag og premieutdeling for spiller og inviterte gjester

Konkurransebestemmelser

Klikk her for konkurransebestemmelser

Overnatting

Klikk her for spesialtilbud for overnatting (pdf)

Påmelding spill og middag

Det er påmelding i GolfBox (link under) til turnering og middag. Påmelding snarest og senest innen 20. august.
Startkontingent kr 150,- / gjestegreenfee kr 750 – betales ved påmeldingen i GolfBox.
Middagsbillett kr 850,- dekker velkomstdrink, treretters middag og kaffe (men ikke mer drikke).
Innspill fredag 30. august; kr 700,- greenfee for gjester

Klikk for mer informasjon og påmelding (GolfBox)

Hickory køller kan lånes for trening på banen

Oslo Golfklubb har lånt 10 hickory køllesett (inkl. ett venstresett) med bag fra det Svenske Golfmuseet.  Disse kan OGKs medlemmer og greenfeespillere låne i pro shop mot en betaling av kr 50,- pr. 9 hull, kun for trening på banen fra medio 15. mai til 20. september. Klubben disponerer i tillegg noen hickory køller som, enkeltvis eller flere av gangen, kan lånes ut vederlagsfritt fra pro shop, kun for trening på banen i samme periode. Køllene skal ikke brukes i Golfland eller på rangen, kun på banen. I tillegg må det benyttes rangeballer som er bløtere og bedre tilpasset hickorykøller. Ballene vil bli lånt ut i pro shop og leveres tilbake til pro shop sammen med køllene/køllesettene.