Sarah og Carl’s Cup & Anthony’s Minipokal

Sarah og Carl’s Cup & Anthony’s Minipokal er antagelig Europas største åpne juniorturnering og den spilles søndag 9. juni 2024 for 38. gang.

Turneringen har lange tradisjoner i klubben og unge golfere fra de aller yngste og opp til 19 år er hjertelig velkommen til å delta.

Det var familien Newey, som i dag driver klubbens Pro Shop, som for over 30 år siden startet det hele. Turneringen er oppkalt etter Stephen, klubbens Head Pro, og hans kone Jayne’s barn: Sarah, Carl og Anthony.

Med litt hjelp underveis spiller de i de to yngste klassene "Mix 0-5 år" og "Mix 6-8 år" henholdsvis ett og fire spesielt tilrettelagte hull. De øvrige klassene er også tilpasset alder og ferdighet, mens de eldste spiller hele vår flotte bane i både brutto og netto klasser.

Regional junior tour

Sarah & Carl's Cup & Anthony’s Minipokal spilles som del av Regional junior tour (tidl. Narvesen Tour). Regional junior tour er åpne turneringer i golf for barn og juniorer, og arrangeres av golfklubbene i hver region.

Alle jenter og gutter i alderen 6-19 år er velkommen til å delta på Regional junior tour, uavhengig av tidligere turneringserfaring. Deltagere under 9 år trenger ikke å ha etablert handicap eller medlemskap i en golfklubb.
Turneringene er derfor inndelt i ulike klasser etter kjønn, alder og ferdighetsnivå, og det er ulike spilleformer og banelengder tilpasset klassene. Regional junior tour er i Order of Merit- klassene (OoM-klassene) kvalifisering til Srixon Tour. Det lages en rangeringsliste (OoM) med bruttoscore som teller for hver periode med spillere fra regionen.

Klikk her for mer informasjon og påmelding i GolfBox